söndag 27 mars 2011

I går BRA I dag DÅLIGT

Alltså vem sjutton önskade sig snö?!!?!?
I går som det var så himla fint - svedde förvisso hår och ögonbryn igen vid korvgrillningen - men korven var ruskigt god grillad på pinne över öppen eld.
Marrón fick en plötslig ingivelse att leka fakir och tänkte sätta sig mitt i elden för att fjäska till sig brorsans korv. I min vilda framfart för att hindra även henne att leva med lukten av svedd päls skickade jag i väg henne åt ena hållet och Jörgens nästan färdiga korv rakt ner i elden. Båda såg lika förvånade ut.
Leo lämnade inte korvpaketet som låg i skottkärran.

Förmiddagen började väl hyfsat i dag och vi hann röja riktigt mycket på den ny köpta marken. Det var nästan svårt att sluta men så kom det ju ner sån't där vitt elände och det blev ruskekallt så då var det skönt att få gå in och äta god och varm mat.

I kväll börjar Mästarnas Mästare. Det är få TV-program jag följer men det tycker jag är riktigt bra.

2 kommentarer:

  1. Jörgen tyckte att det inte syntes så farligt. Vad menar han med det? Jag börjar undra om du tycker frissan är dyr och vill pröva något nytt.

    SvaraRadera
  2. hahahaaaa.....som vanligt en riktigt spännande korvgrillning hos er;)du kanske ska prova att ta på dej nåt sånt där som brandmän har på huvudet under hjälmen när dom arbetar när du är i närheten av öppen eld=))))
    Vi fick ingen snö vi tack o lov, men svinkallt!
    Ha en bra måndag:)

    SvaraRadera