fredag 18 mars 2011

Mystisk mordutredning i Sofielund

Jag delar rum med Panter när jag tränar.


Det är när jag håller på att stretcha efter dagens träning som jag upptäcker en mystisk fläck på golvlisten borta vid skåpet.
Jag inser snart att det är blod!
Hur har det hamnat där?
Och vems blod kan det vara?
PANTER!!!
Vad har du gjort!?
Nja, vaddå? Dödade väl en gnagare, kommer inte riktigt ihåg faktiskt. Jaha, blev det kladdigt... oxå. Fixar det sen - har siesta nu.
GÄSP!
Förresten så säger du inget till hundarna. De dödar både tuppar och grisar utan att du blinkar och inte behöver de städa upp efter sig heller...


3 kommentarer:

  1. Vilken jätterolig bildberättelse! Starkt jobbat, Panter! - Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Men vilket miss-terium! Ett mord! *ryser* Det var nog tur att det inte var en gris som strök med, för då hade nog den läskiga blodfläcken blivit större. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  3. Håller fullständigt med dig om att inte ska du behöva städa efter dig när dom där skällisarna inte gör det !
    Den där Mususlingen verkar ha fått sig en rejäl omgång :)

    SvaraRadera