söndag 13 mars 2011

Helgpyssel........

De flesta brukar ta igen sig på helgen medans vissa sliter häcken av sig.
Ved ved ved ved ved.
Sågad och kluven kanonfin björkved, 4 kubikmeter blev det minus de två pinnar som Leo käkat upp = avdrag på grisöra nästa gång, kanske till och med två. Björkved är dyr, därför klöv jag ändarna också. Jonas tyckte att jag överdrev!
I går såg jag faktiskt på Melodifestivalen. Har inte sett de andra uttagningarna då jag tycker att det är ett ganska långtradigt koncept men finalen var ju helt okey. Jag som är allätare vad beträffar musik tyckte de flesta var bra.
Käkade en riktig klassiker till TV:n som jag inte ätit på åratal; Varm smögåstårta. Eftersom det bara är jag och Jonas + förvisso hungriga hundar så gjorde jag en minivariant och den blev så söt (om nu smörgåstårta kan vara söt).
Och för er som undrar vart bilden på denna tårta är så arbetar jag på det. Eller rättare sagt så kom jag på det för sent när den redan var uppäten.
Leo och Marrón godkände den det sista och den fick 10 poäng. Panter tyckte den var i klenigaste laget.

Japan har det inte för roligt på sin kant just för stunden och därför var det riktigt skrattretande att höra att dagens ungdomar bland annat är rädda för att tappa bort sin Facebook-inloggning. Det fanns fler saker som oroade dem men jag orkade inte lyssna vidare på radion.
Något annat som hänt? Jo, med all säkerhet men just nu är jag lite pömsig. Seg i hjärnkontoret så jag tror jag avslutar här - i min lilla soffhörna, med mina nya kuddar och ett duntäcke!
Jo! Jag måste ju berätta att jag kollade till min namne i kväll. Kossan AnneSofie. Hon är lite baggig och mopsar lite mot sina kosse-kompisar, hm... Får ta ett snack med henne om vett och etikett och sociala roller. Man vinner inget på att vara stöddig!

Good Night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar