torsdag 10 mars 2011

Grisen har dött!



Trynlös gris!

Ups!




Beslöt mig för att tvätta och städa Caddyn i dag eftersom vädret ändå inte är något vidare. Vädret passade inte Leo och Marrón heller så de fick gå in i köket. Helst hade de ju velat vara med mig i garaget men det var uteslutet just då.
Nu så här i efterhand kanske man kan börja fundera på om det inte hade varit bäst ändå...
När jag kom in för att inta min lunch fann jag Leo och Marrón mitt i en salig röra av stoppning och isärmonterad plyschgris. Örat som jag hade sytt fast en gång redan hade Leo i munnen och Marrón hade självaste trynet mellan tassarna samt att hon låg på resten av grisen.
Till saken hör att de hade (förmodligen Marrón) varit uppe på tvättstugebänken och hämtat ner den själva!

Dagens kaffe väntar eftersom jag glömde hälla kaffe i kaffefitret i morse! Blev ganska snopen när jag insåg att jag glömt det till frukosten. Men det var väl ett tecken om att jag bör minska på mitt kaffedrickande!
Men nu ska jag krypa ner i soffan och fortsätta på "Gamla Stan-Morden" av Lars Bill Lundholm och dricka dagens första efterlängtade kaffe!

2 kommentarer:

  1. Stackars lilla grisen, han som var så söt och ett gemytligt grymtande kunde ju höras från honom då och då.

    SvaraRadera
  2. hoho....nääe inte städar jag inte....men blogglusten städades tydligen bort och även lusten att sitta vid datorn. Ska ta mej i kragen o bättra mej:)
    Jaha ja en ny blogg har du skaffat...ja det är ju roligare om man kan ha mer bilder! Ska ta en koll ifall jag missat nåt från din gamla:)
    Men OJ då stackars grisen;)livet slut fastän det inte är jul=)))
    ha det så bra.

    SvaraRadera