onsdag 16 mars 2011

Jippie! Jag har korta ben!

Håll i er nu.
Har dragit mer och mer på att besöka affären. Tycker att det är för jäkligt dyrt att handla mat numer. Kommer hem med flera kassar som kostar kosing och ändå funderar man på vad man ska laga till mat.
Men så ekade det tomt tomt tomt i kylskåpet så det var ju bara att ta sig i kragen och dra in till sta'n.
Coop - MAXI, Coop - MAXI, Coop - MAXI = Lika illa prismässigt.
Det blev Coop och som sagt håll i er nu för när jag tog steget in i genom skjutdörrarna slog det ner som en blixt i skallen att jag kanske skulle börja med självscanning.
Jag intalade mig att det skulle vara lättare att hålla ner kostnaderna när man ständigt blir påmind om hur mycket kassarna kommer kosta när man går ut genom kassorna.
Kanske avstår man helt plötsligt från att stoppa ned det där himla goda men som egentligen är helt onödigt om man får svart på vitt genast vad kostnaden är.
Jag registrerade mig och plockade till mig en så'n där liten prispistol.
Misslyckades på en gång men fick expertishjälp. Jag höll makapären för nära streck-koden.
Egentligen klarade jag nog av den ekonomiska biten rätt bra. Köpte bara två onödiga saker men intalade mig att om jag inte köpte salta jordnötter till Jonas skulle han bli deppig. Själv kostade jag på mig den här lilla tidningen.


Gillar orange så det var därför jag köpte den.
Njae, kanske inte då. Men det är faktiskt i just denna tidning jag läser att det är en fördel att ha kortare ben. (Räknar mig till kortbenade - 155 cm lång).
Det stod nämligen att man förbrännde fler kalorier om man har korta ben (HA - folk går på allt - till och med jag).
Det stod också att man håller doktorn borta med motion. Hela 25 sjukdomar kunda man vinka adjö till om man motionerade. Bland annat minnesförlust, alzeimer och demens.
Måste börja motinera mera!!!!

Nu kommer vi till den del som rimmar illa med min nypåfunna ekonomiska förändring. Den sprack liksom direkt när jag lämnade parkeringen på Coop.
Jag åkte nämligen och införskaffade mig en ny kamera som kostade .......s. kr. Men jag behövde den OCH framför allt - den gick inte på matkontot.
Den första bilden:
Sen kände jag att jag var tvungen att ta en motvilligt erkännade bild av min lilla tvätthög som jag faktiskt har tagit hand om och fått in i skåpen innan jag satte mig här.

En bevisbild på det insåg jag va överflödig, en tom strykbräda eller en garderob - ni får lita på mitt ord.

Nej, nu minsann ska det bli en Chili Con Carne med sting i. Sen ska jag nog fortsätta att bläddra i min onödigt införskaffade i FORM och försöka att inte få dåligt samvete. Ska se efter om det är något mer jag kan förebygga eller förhindra - fortkörningböter, kanske...
Jonas ska förmodligen äta jordnötter!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar