tisdag 12 april 2011

Utvecklingen går framåt!

Sitter och tänker tillbaka några år, si så där åtta nio år sedan.
Skaffade vår första dator för kanske tio år sedan MEN då ska ni veta att den BARA skulle användas för att lägga harpan och kanske söka lite matnyttig information på nätet. Hujeda mig! Kanske eventuellt skriva ett och annat snyggt brev men att betala räkningar via nätet och spara kamerans ovärderliga bilder var HELT uteslutet.
Min mobiltelefon skaffade, eller Jonas tyckte att jag skulle ha en, när jag började jobba på militärrestaurangen i Skövde (1999) och hade konstiga arbetstider som att börja 05.15 i ottan. Jonas tyckte det kunde vara bra att ha om jag skulle krocka med en älg på Billingen.
Alla som vet något om Billingen vet således hur bra teckning det finns där uppe. Dessutom har ju Jonas bevisligen övertygat mig hur mycket han svarar i telefonen på konstiga tider när jag är i nöd - Inte alls! Nej, då får man tvinga till sig kockens Saab på Flämslätt för att slippa gå hem i tretton minusgrader mitt i natten.
Hur som helst var mobiltelefonen en nödlösning. Används absolut inte till att ta bilder med eller lyssna på musik.
Man använde kamera till bilder och möjligtvis en walkman till sina CD-skivor!
Jag var fullständigt motståndare till TV i köket när vi byggde huset och hade våldsamma diskussioner med elektrikern om varför han drog in kablar för TV-uttag i köket när jag ändå aldrig skulle ha någon TV där.

Högst motvilligt gick jag med på att börja betala mina räkningar över nätet när Jonas startade sitt företag och banken övertygade om hur smidigt det var - Håller med i dag - erkänner!
Sen hände det något med TV-tittandet när jag opererade ryggen första gången. Det var ju inte helt fel att ha en TV i varje rum som sällskap, när man gick omkring som Frankensteins Monster eller låg i en säng.
Och när det var dags att byta den gamla mobiltelefonen fanns det ju knappt någon utan kamera så då var man ju tvungen att prova och jag häpnade över hur bra bilderna faktiskt blev.
Vid min andra operation kände jag mig rastlös och skapade (med hjälp) min fösta hemsida och det är nu utvecklingen rusar fram i mitt liv!
I dag har jag till och med installerat Facebook i mobilen.

Hur gick detta till?!

1 kommentar:

  1. Nää man kan ju undra ??!!
    Ungefär smma utveckling här säger matte.
    Fast här finns bara 1 TV och den står i vardagsrummet :)

    SvaraRadera