måndag 11 april 2011

Jag är skadad....

... på höns!
Höns är utomordentligt bra ogräsbekämpare. Om man inte har planterat snittblommor - då kanske man inte ska anlita höns som trägårdsmästare. Annars sköter de allt, ogräsrensare, gödslare och kultiverare. Allt i ett!
Nu är det vår och trädgårdsarbetet är i full gång
Trädgårdsmästaren Bill i egen hög Tupp



Och hans hjälpredor

Men man blir lite trött av trädgårdsarbete och då får man ta sig en liten "tupp"lur
Nu tror ni säkert att detta endast är tuppen Bills rumpa...
men se det är det inte,
det är en tupp och en höne-rumpa
Nu får jag lite dåligt samvete över mina Lohmannhönor. Fast jag tillkännager att de liknar mer värpande maskiner än hönor.
De lever helt och hållet för mat och inget annat. Tuppen har de ju bevisligen ingen respekt för och mobbar gärna mina Orpingtontjejer.
Men här har de fått prova på lite grönska utanför hönsgården.
Nu ska ni för all del inte tro att allt grönt rök med - nej då. Vårlök och vitsippor åts inte men späda små söta nässlor blev snabbt favorit.


Kravs och ravs!

3 kommentarer:

  1. Kan man hyra några ogräsbekämpare? Det är väl en bra affärsidé: att hyra ut dem. Mot bra betalning, förstås ...

    SvaraRadera
  2. Nam , Nam vilka STOOORA Fjäderkotletter ni har *tittar storögt*

    SvaraRadera
  3. Vilken intressant utsikt Panter måste ha! Kurr och burr.

    SvaraRadera