torsdag 14 april 2011

Astrid

Nu har kissemissungen fått det beakningsvärda namnet Astrid. Bestämmde mig efter godkännande från en liten fröken Astrid och hennes bror Wilmer.
Men det stod än mer klart att namnet Astrid var rätt när jag gick på Kajsas skoluppträdande i kväll. De hade gjort en enormt trevlig uppsättning med innehåll från just Astrid Lindgrens sagofigurer. Och genomgående tema var "Vänskap".
Tydligare tecken på rätt namnval kan man inte få!

Astrid börjar tidigt med bloggandet och här är hon behjälplig med Facebook.
Det skrivs massa bra saker som "ffffffffffffffffffffffffggggggggggggggggggggöööööööööööööööööö" och "UUJJJJJKKKKKKKKKKKKUUUJJJK"
Men hoppsan vad hittade vi här då?

Ett litet gosigt knä att vila i minsann - trött.

Man blir lätt trött efter en arbetsam dag med bus och upptäcksfärder. Man blir så trött så man somnar i gästernas knä.

ÅÅÅÅåååhhhh, snälla kan inte jag få 'na då Patrik? undrar Marrón. Hon ä smussi - behöver tvättas omsorgsfullt - säkert, jag lovar.

Nog minns man när man själv stod där framme på scenen i Dalklippan och tyckte den var skitstor och publiken bestod av väldigt många. Jag spelade vit kanin då och hade inte en enda replik. Trolltyg i Tomteskogen var det då.
Nu var det ett potpurri av Astrid Lindgrens alla sagor och det var riktigt, riktigt roligt. Eleverna var riktigt bra och man kan inte annat än att berömma Lerdala Skola. Ont i skrattkinderna!
Kajsa sjöng solo, vilket jag aldrig skulle vågat gjort på den tiden när jag var i samma ålder.

Med Beröm Godkänt!

5 kommentarer:

  1. Fantastiska ungar som kan sätta upp något sådant! Ingen scenskräck där inte. Tycker att Astrid verkar vara en lovande bloggerska. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Men vilken söt kisse. Det här med att uppträda verkar inte dagens ungdomar ha något alls emot. Våran Lill Husse är som den värsta skådespelaren. Han tycker det är kul att stå framme på en scen. Nu har vi snart ingen snö kvar, men blött. Hoppas bara att vi kan börja sova över i stugan nästa vecka. Ha en bra helg, nospussar från brorsorna i Norr

    SvaraRadera
  3. Avundsjuka blickar i från Linde. Jag undrar om man får bra betalt för tre barn...

    SvaraRadera
  4. Frågar du Jonas byter han säkert ut lite katter, hundar och fjäderfä.
    Frågar du Marrón och Leo så kan du få Panter men inte Astrid

    //A-S

    SvaraRadera
  5. Fotona på Astrid och Facebook borde du skicka in till någon tävling. De är jätteroliga!

    SvaraRadera