onsdag 6 april 2011

Busiga små läckra toffsar

Jag borde ha förstått att inte mina toffsiga kuddar skulle hålla länge men mer än en månad var väl inte för mycket begärt.
Jag kom minsann på en misstänkt gärningskatt men han nekar blint till anklagelserna.
Han menar bestämt att det är doggisarna men eftersom de är portade från vardagsrummet så är det inte så troligt att de är skylldiga (den här gången).
Men det här ser bestämt ut som en kattgrej - busiga små läckra toffsar som bara ligger där och lurar den stackars katten in i frestelsen.


För att bryta fokus från själva gärningen började han träna hopp över liten exotisk nötpåse på bordet. Hög koncentrationsförmåga (när han ligger risigt till).
Senare på kvällen försökte han morska upp sig lite mot Jonas och krävde att få käka lite på hans goda omelett men det gick inte hem det heller. Jonas blängde ilsket och bevakade sin mat med alla medel så det slutade med att Panter buffade honom lite i pannan. Jonas mjuknade betydligt men inte tillräckligt för att dela med sig av sin mat.
Panter har ingen bra dag.



Jag och mor har varit hos frissan i dag - samtidigt. Min mamma hos mamma-frissa och jag hos dotter-frissa. Jag blev blondin och mamma blev rödtott annars är frisyren snarlik.
Kaffe hos mormor och morfar.
Mamma skrek mig i örat och undrade om vi skulle åka hem efter kaffet. Morfar frågade om jag ville låna hans hörapparat.
Det var inte nödvändigt att låna hörapparaten men vi fick inte glömma att ta med mormors rullstol hem, svarade jag.
Mamma och mormor hade roligt åt att jag kallade hennes gungstol för rullstol.
Precis när vi skulle gå ner med GUNGstolen sa mormor att hon skulle bära in potatisen i badhuset.
AHHHA!
BADhuset - hon menade givetvis VÄXThuset. Skrattar bäst som skrattar sist.
Morfar frågade igen om jag ville låna hans hörapparat men jag tror inte det hjälper mot allmän vimsighet.

3 kommentarer:

  1. hahahaaa......vilka konstiga tofsar du har då;) dom ser "miss"handlade ut=))
    Oj då kanske du inte ska grilla korv nu då när du varit hos frissan:)))
    Ja du jag var tom uppe före tuppen i morse....kan tala om att jag förmodligen somnar före tuppen iallafall:)och du...det kanske inte är så dumt med hörapparat iaf;)

    SvaraRadera
  2. Det är inte MISShandlade tofsar som syns på bilden ! Bara få för sig att anklaga den stackars katten för nåt sådant ??!!
    Åh ingen mat får han heller = SUCK !!!
    Är inte ni 2-benta rädda för att bli anmälda till KOM = KattOmbudsMannen ??!!

    SvaraRadera