tisdag 14 juni 2011

Tröstäter en Marabou Schweizernöt

Lite stålt är jag över min alldeles egenhändiga omläggning. Tur man har hund så man har självhäftande gasbinda till hands... Fina med små tassingar på.
Nu låter det muntert men det gjorde det inte vid självaste olyckstillfället när jag lyckades trampa en spik genom hela tån i förmiddags.
Då var jag mordbenägen.
Jag har alvarliga funderingar över om jag överhuvudtaget ska vistas utanför hemmet eller att ens kliva ur sängen. Jag lyckas alltid med någonting som innebär smärta.
Ett sjukhusbesök eller annan vårdinrättning var att utesluta vid dagens händelse. Det hade bara tagit onödig tid.
Hem å spola lite koksalt lösning i båda hålen, på med kompress och hundig gasbinda, nya sockisar och lite bättre skor!
Nu sitter jag dock med bultande tå och tröstäter en 200 grams chokladkaka. Jag behöver det! Å kaffet är slut - det hade jag oxå behövt.
Men Jonas lovade att han skulle ta med någon slags mat hem så det blir nog bra.

Veckans hönsrapport:
Jonas är bekymrad över Bill för att han får traska omkring ensam i trädgården men jag tror att han mår som en prins.
Höna nummer ett ligger nämligen på ägg och är inne på vecka 2. Har vi tur blir det små kycklingar till midsommar. Hon har lagt sig i det enda redet som jag för närvarande har hunnit skramla ihop till, på nedervåningen inne i sommarbostaden.
I söndags kom hon ut en sväng efter en veckas ruvande. Tömde tarmsystemet - riktigt ordentligt, vräkte i sig vatten och mat för att lägga sig igen inom tiden av trettio minuter.
Höna nummer två ligger en våning upp i sommarbostaden och ruvar på ägg men har knappt hunnit en vecka så vi får väl se vad det blir. Ett ägg har jag sett men annars är hon rätt så syrak när man kommer och ska göra rent.....
Höna nummer tre sympatiligger i en grop under en buske och det är väl lite otur för hon blir väl störd över att jag bär in henne varenda kväll så där finns det inga ägg alls. Men jag vill ju inte att hon ska ligga helt fritt ute i trädgården mitt i natten i fall det kommer en räv eller annat och käkar upp henne! Så hon får snällt finna sig i att hon blir in buren varje kväll precis som jag får finna mig i att hon går in under sin buske varje morgon.

2 kommentarer:

  1. näe du är ju helt otrolig...vad dumt att trampa på en spik;) och dessutom ha slut på kaffe!!!!!!!!!Döds straff på det typ!!!! Hoppas för sjutton att Jonas hade himlans god mat med sej hem åt dej;)
    en kram ska du ha din stackare:-)

    SvaraRadera
  2. Min matte och jag undrar också om du verkligen ska gå upp ur sängen överhuvud taget ??!!
    Krya på tån !!!

    SvaraRadera