onsdag 18 maj 2011

Mega gigantiska jordgubbar

Vi hoppas att det ska ge resultat i form av något större och godare jordgubbar nu när vi har konstant gödsling i jordgubbslådan.
Frågan är om hönorna och tuppen anser sig rättigheten att äta gubbarna också som betalning?
Härom dagen (igår närmare bestämt) kom det förbi en skolklass (modell sjunde-, åttonde- eller niondeklassare) på vandringsleden.
Jag var ute då och alla tycker det är roligt att titta på hönorna och Bill i trädgården och fäller ofta en kommentar. Det fälldes en kommentar även den här gången.
En av lärarna berömde min fina kyckling!
Kyckling? sa jag förvånat. Du nenar inte tuppen då?
Jo, han menade Bill och hur man kan förväxla Bill med en kyckling tycker jag är ganska långsökt faktiskt.
Ni kan tro att läraren fick höra det av eleverna efteråt.

Jag är en tupp!
Inte kyckling!
 Jag och Tina (även Anna lite då och då) kämpar på med målningen. Vi anpassar oss efter vädrets makter och staplar panel, läckt och fönsterfoder lite här och där. Fantasin finner inga gränser.
Trodde faktiskt at jag skulle bli ganska trött i ryggen men det går riktigt bra. Fast det kräver ju ännu mer disiplin vad gäller träning och framför allt stretching.
Sträck och böj!

Pust å stön
Syrenerna börjar komma och liljekonvaljen knoppar sig. Lite solsken nu och det slår ut. Sista helgen i maj har jag bokat in oss på Handelsman Flink. Vi ska ha "en bara vara-helg". Äta, sova, slappa och äta lite till.
Det bästa med hotell är frukosten.

Ha det lite bra nu då alla hopa - jag är inte världsbäst på att uppdatera just för tillfället...

2 kommentarer:

  1. Ja jisses hur i hela världen kunde den där läraren få för sig att Bill var en kyckling ??!!
    Här blommar både Liljekonvaljerna o Syrenerna för fullt redan :)
    Skönt med en bara vara helg och som du skriver så är hotellfrukosten bäst i alla fall enligt matte :)

    SvaraRadera
  2. Ibland funderar jag hur förvirrad jag kan bli?! Jag trodde jag kommenterat den här bloggen förut inlägget alltså=))
    Hahaha stackars läraren han blir nog tråkad lååång tid framöver=)))
    Vad skönt det låter att få åka iväg och bara vara:) och hotell frukost är ju bara sååå gott:)

    SvaraRadera