söndag 15 maj 2011

Målarbranschen...

Målande Poet
Jag står här och målar
och radion den skrålar
Det har kommit färg på plasten
och färg i håret
en fläck på låret
Ja, färg ta mig fan överallt
Jag är en målande poet
Nu har jag beställt pizza
och funderar på att åka till Ibiza
För där är det varmt
och solen lyser
Här går man bara omkring och fryser
Allt detta ska jag göra
när jag slutat som en målande poet

I dessa tider passar min dikt från högstadiet riktigt bra. Även om den inte föll i riktigt god jord då så är det nog preskiberat nu. Den dikten var ju inte direkt avgörande för att höja mina betyg - det krävdes det nog lite mer för.
Jag målar lite mer än heltid. Först målar jag gul panel till Jonas nuvarande kund tillsammans med Tina och på lediga stunder tvättar jag och målar våra egna hus.
Jag kommer kräkas på färg framåt hösten men så är det när man lägger allt framför sig hela tiden. Nu är det bara väldigt nödvändigt att måla efter 18 år.

Vi hann med ett besök på Valle Marknad i går eftermiddag och en sväng på sk pubkvällen. Trevligt var det men dock kom det allt lite regn. Vi överlevde det med.



1 kommentar: