fredag 12 augusti 2011

VARNING Bantningskur VARNING

To town!
Fixa hem lite mat då man fick käka ett hamburgebröd med ost och en kopp kaffe till frukost.
En sväng på bolaget för att köpa det där vinet som jag var nödgad att låna av broderskapet i måndags när hjärnan missat att vi (Jag & Jonas firade 19-årig förlovningsdag).
Tur i och för sig att jag glömt det för annars hade jag aldrig köpt det vinet och det var riktigt gott.
Allt detta är en parantec.
Innan jag klev in på ovan nämnda butik stod jag och glanade på "Gräddhyllans" matsedel och velade fram och tillbaka om det var för tidigt med lunch eller inte (11.30). Fläskfilé och pasta är ju gott så det fick bli lunch.
Sitter där och äter min lunch som inte bara var helt okej utan riktigt god då ögonen faller på två herrar i, ska vi säga 35-40 års åldern, stå strax utanför restaurangen.
De ser ut att vänta på någon.
Det kommer en riktigt snygg dam i ungefär samma ålder upp för trappan (tycker till och med jag med viss avund). De båda herrarna glanar så de nästan tappar ögonen men det var uppenbarligen inte henne de väntade på.
Jag ser hur de följer henne med blicken tills hon är utom synhåll och det är nu det händer!
DET ÄR NU DET HÄNDER!!!!!!!!
Jag ser den ene killens arm far ut i en vid båge ut från kroppen och tillbaka upp i ansiktet för att stoppa sitt pekande finger rakt upp i ena näsborren, snurrar runt ett varv, tar ut fingret och stoppar det således med den nyfunna skatten in i sin mun!
Jag får ett sån't vidrigt äckelutbrott och bara tanken på att se ner i tallriken på min pasta med strimlad fläskfilé får min mage att vända sig.
Det gick helt enkelt inte att fortsätta äta.
Snacka om ofrivillig bantningskur.
Men så hamnade jag på Kvantum, hur osugen som helst på att handla. Sprang förbi hyllan med nybakta wienerbröd fortfarande med den äckliga händelsen i färskt minne.
Tvärstannar och ångrar mig.
Om en så snygg kropp skapar ett sådant äckligt beteende hos karlar ska jag inte sträva efter den, vände om och tog beslutsamt ett nybakt wienerbröd.
Det sitter jag och stirrar på nu ihop med en kopp kaffe. Hjärnan är fortfarande på kollitionskurs. Men jag ska nog få i mig det ändå!

2 kommentarer:

  1. Vilken förskräcklig berättelse! Jag såg en gång en kafébesökare som tappade en bit grädde på bordet från en semla, och resolut böjde sig ner och slickade upp grädden! - Kramar från oss

    SvaraRadera