tisdag 9 augusti 2011

Trädgårdsarbete i Sofielund

Under gårdagen blev det lite trädgårdarbete. Det behövdes klippas både gräs och fixas och donas i största allmänhet.
Jag hade gott sällskap av både hönor och grå katt.
Hönorna tyckte det var fruktansvärt onödigt av mig att rafsa tillbaka all täckbark in i hallonlandet igen och gick helt enkelt efter och rafsade ut det på gräsmattan igen.
Tant! sa de och blängde ilsket på mig. Barken ska ligga på gräsmattan!
Sen gav de sig rask fart in i att rafsa ut alla ihopkrattade högar med gräs som jag tänkte lägga upp i skottkärran.
De följde mig som ett tåg när jag klippte gräsmattan och med närmare eftertanke var det ju ett ganska klokt beslut att inte befinna sig framför gräsklipparen.

Astrid kände sig ensam hela dagen då Panter gett sig ut på en längre tur. Han hade inte visat sig hemma på ett dygn och Astrid var mig hack ihäl hon med. I sin högst uttråkade situation försökte hon sig på att latja lite med hönorna men det gick inte riktgt hem det heller. Hon åker på däng direkt.
Så då provade hon att gå lite balansgång på grinden istället för att kolla in vad det stod för något på andra sidan.
Bill med höna
Gott med krossad havre på gräsmattan


Smygill smygilli smyg



2 kommentarer:

  1. Klart att barken ska ligga på gräsmatta , det fattar väl alla (hönor i alla fall :).
    Så braigt du balanserar Astrid !
    Är det Panter du får syn på när du ligger i Jordgubbslandet och spanar ??

    SvaraRadera
  2. Men du kanske skulle kratta ut barken så kanske dom sprättar in den:) Hoppas ni har det varmtoch skönt.Hos oss har "kylan" kommit 10-14 grader och hällregn.Inge kul alls,för vår gräsmatta är numera en leråker.Nospussar från brorsorna i Norr

    SvaraRadera