torsdag 28 juli 2011

Via Facebook såklart

Måndag började med ett litet besök hos veterinären. Inget allvarligt men nu tror vi nog att Leos öron ska repa sig en gång för alla. Sen fick vi andra saker utredda oxå och kostsamt blir det men nu kanske vi kan få ordning och reda på torpet.


Astrid har kommit över den lilla hormonsvackan med hjälp av just för tillfället P-piller men så fort rötmånaden är över så skall det åtgärdas på riktigt.
Stackars Panter som redan denna väg har vandrat levde i skräck ett par dagar och hade föga förståelse för Astrids inviter.
Även hönorna och kycklingarna har utökat reviret och går numera fritt i hela trädgården. Fast favoritstället är hallonlandet och vinbärsbuskarna där de hoppar jämfota och fångar bär. Drömstället är ju självklart Jonas morotsland men där är de portade.
Och på tal om morötter: Kissnödig morot, eller...
Vi fixade till en kulturkrock i form av kantarell fyllda tortillias, gratinerade med ost och lite salsa. Kantarellerna fick jag hastigt och lustigt av min granne Berit ute vid vägen. TACK TACK!
Och i dag torsdag besökte vi Björnasäter där Bergs Hästklubb hade ordnat med en liten hopptävling. Trevligt och avslappnade att se något annat än vad man brukar. Gott kaffe och hyggligt väder men det hade man ju beställt så det var ju självklart.
När vi kom hem från Björnasäter och tände grillen frågade Jonas hur jag visste att det var hästhoppning i Björnasäter.
Sällan blir man så lycklig övar att få svara: "Via Facebook, så klart".
Det hör nämligen till saken att Jonas inte är den största beundraren av denna mötesplats och jag kommer vara den första att rita ett stort tjockt kryss i vardagsrumstaket den dagen han öppnar ett eget konto.
Nu sitter vi på altanen (kl 21.45) och njuter av 20 graders värme med en liten whiskey och hör syrsorna spelar.
Hur bra kan livet bli!

2 kommentarer:

  1. Värst vad vi 4-benta verkar får ränna till den där stickisen nu för tiden ??!!
    Jag ska visst sova en stund på måndag och få bort min knöl på skuldran , än så länge så verkar det som om dom andra 2 får vara kvar :)

    SvaraRadera
  2. Annica,Älsa o BollnäsTrollet2 augusti 2011 kl. 15:21

    meen så goda tortillasen ser ut även om jag inte är storm förtjust i kantareller...jag plockar gärna o mycket om det finns...men jag ger bort:)
    Aha har han haft öron krångel?! Mm...det har Älsan haft också...gott på betnovat droppar i 14 dagar så nu verkar det vara bra!
    Hahahaaa jaaa delar man ut reklam den tiden på dygnet får man allt skylla sej själv om man blir förföljd:)))
    Ha det så bra...och jaaa visst är det bra o bli informerad via Fb:)))) jag har fortfarande inte fått fingrarna ur och uppdaterat bloggen...men det kanske blir snart;)

    SvaraRadera